T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ADIYAMAN / MERKEZ - Altınşehir İlkokulu

AİLEMLE EĞİTİM YOLCULUĞUM PROJESİ

AMAÇ

Ailemle Eğitim Yolculuğum Projesi; ailelerin eğitim süreçlerine

etkin katılımını sağlayarak öğrencilerin akademik başarılarını

artırmayı, sosyal becerilerini geliştirmeyi ve eğitim ortamlarını

zenginleştirmeyi amaçlamaktadır. 

ADI :Ailemle Kitap Okuyorum

“Ailemle Kitap Okuyorum” etkinliği kapsamında,

okullar tarafından öğrenci ve velilerin birlikte

okuyabilecekleri bir kitap okuma takvimi hazırlanır.

Bu takvim, çocukların yaş ve gelişim seviyelerine

uygun, değerler eğitimi ve sosyal beceri

gelişimini destekleyen kitapları içerecek şekilde

düzenlenir.

Okul rehberlik servisinin katılımıyla, seçilen bazı

kitaplar bibliyoterapi amaçlı olarak belirlenir.

Bibliyoterapi, okuyucuların duygusal, sosyal veya

psikolojik gelişimlerini desteklemek amacıyla kitaplardan

yararlanılan bir yöntemdir. Bu süreçte,

çocuklar ve gönüllü veliler belirli konular üzerinde

düşünme, duygularını tanıma ve çözüm yolları

bulma becerilerini geliştirirler.

Bu etkinlik ile öğrenciler, eleştirel düşünme becerilerini

pekiştirir, düşüncelerini ifade etme

yeteneklerini geliştirir ve bireysel olarak okuma

alışkanlığını edinirken toplumsal ve kültürel değerleri

öğrenirler. Aileler de bu sürece aktif olarak

katılarak çocuklarının gelişimini yakından takip

eder ve onlara rehberlik eder.

A_lemle Eg_t_m

Yolculugum

 

 

10

ETKİNLİK ADI Ailemle Spor Yapıyorum

Okul yönetimi tarafından belirlenen gün/günlerde;

öğrencilerin, ailelerinin ve öğretmenlerin

katılımıyla okul bahçesinde ya da uygun

bir spor alanında çeşitli spor etkinlikleri düzenlenir.

Aileler ve çocuklar birlikte fiziksel aktivitelere

katılarak hem eğlenceli vakit geçirir

hem de spor bilincini pekiştirirler.

Etkinlikler arasında geleneksel çocuk oyunları

(beştaş, çelik çomak, topaç çevirme, bayrak

yarışı gibi), aile-çocuk futbol, voleybol, basketbol

maçları ve temiz içerikli dijital oyunlara

ve e-spor etkinliklerine de yer verilebilir.

 

ETKİNLİK ADI :Ailemle Sahnedeyim

Okul yönetimi tarafından belirlenen gün/

günlerde “Aile Sahnesi” isimli salon programları

tertip edilir. Okulun öğretmenleri, veliler

ve öğrencilerin hep birlikte izleyici olarak yer

aldığı bu programda sahne etkinlikleri gönüllü

veliler tarafından gerçekleştirilir.

Gönüllü veliler sahnede şiir dinletisi, müzik

performansları (solo ya da koro halinde) ve

halk oyunları gibi gösteriler sergiler. Bu etkinlik,

okul-aile dayanışmasını güçlendirirken

öğrenciler ve veliler arasındaki sosyal bağı da

kuvvetlendirir.

 

ETKİNLİK ADI: Ailemle Okul Günü

Okul yönetimi tarafından belirlenen bir günde

okul aile birliği/veliler iş birliği ile okul bahçesinde

aile fertleri ve öğrencilerin katılımıyla

hep birlikte eğlenceli atölye çalışmaları gerçekleştirilir

ve geleneksel oyunlar oynanır.

Aileler ve çocuklar, resim ve el sanatları, seramik

boyama ve tohum ekimi gibi atölye çalışmalarıyla

birlikte keyifli vakit geçirirler. Ayrıca

halat çekme, mendil kapmaca, ip atlama ve

yakan top, saklambaç gibi geleneksel çocuk

oyunları da etkinlik programına dahil edilerek

fiziksel aktivite ve sosyal etkileşim desteklenir.

 

ETKİNLİK ADI :Ailemle Doğa Günü

Okul yönetimi tarafından belirlenen gün/günlerde

öğrencilerin, ailelerinin ve öğretmenlerin

de katılımıyla doğada eğitici ve öğretici

zaman geçirmeleri amaçlanır.

Doğa yürüyüşü, yönbulma oyunu (oryantiring),

ağaç dikme etkinliği, bisiklet turu, gözlem

etkinlikleri, doğa fotoğrafçılığı, kozalak,

taş, yaprak toplama gibi aktiviteler düzenlenebilir.

Dijital bağımlılık ve obeziteyle mücadeleye

hizmet edecek şekilde fiziksel aktiviteyi

de teşvik eden bu faaliyetler; okul dışı

öğrenmeye fırsat oluşturacak, aile bağlarının

güçlenmesine ve doğayı koruma bilincinin

artmasına imkan sağlayacaktır.

 

ETKİNLİK ADI :Ailemle Sanat Günü

Aileler ve çocuklar, proje kapsamında birlikte

çeşitli atölye çalışmalarına katılırlar. Hikaye

yazma atölyelerinde çocuklar, aileleriyle

birlikte hikayeler oluşturarak dil becerilerini

geliştirirken; resim ve kolaj çalışmalarında

özgürce hayal kurar ve sanatsal yeteneklerini

keşfederler. Bu yaratıcı süreç, ailelerin çocuklarıyla

daha derin bir bağ kurmasına, çocukların

ise kendi potansiyellerini daha yakından

tanımasına olanak tanır.

Tiyatro, sinema ve müze gezileri gibi kültürel

etkinlikler de düzenlenebilir. Bu etkinlikler ve

geziler, çocukların kültürel birikimini zenginleştirirken,

aile içinde paylaşılan deneyimleri

de artırır.

Etkinlikler sonunda ortaya çıkan eserler sergilenerek

çocukların yaratıcılığı ve sanata olan

ilgisi desteklenir.

ETKİNLİK ADI: Aileler Yarışıyor

Okul yönetimi koordinasyonunda, veliler arasında

çeşitli yarışmalar ve spor müsabakaları

düzenlenir. Bu etkinlikler resim, şiir, satranç,

mangala, akıl ve zeka oyunları, bulmaca, sudoku,

yapboz ve masa tenisi gibi farklı disiplinlerdeki

yarışmaları içerir.

Düzenlenen yarışmalarda jüri üyelerinin tamamı

öğrencilerden oluşur ve bu süreçte

alanda uzman bir öğretmenin rehberliği sağlanır.

Bu uygulama, öğrencilere değerlendirme

ve eleştiri yapma becerisi kazandırırken,

velilerin katılımını teşvik eder ve okul-aile iş

birliğini güçlendirir.

Ailelerin çocuklarıyla birlikte etkinliklere katılması,

hem eğitim sürecini hem de çocuklarıyla

ilişkilerini daha derinlemesine anlamalarına

olanak tanır.

 

ETKİNLİK ADI: Tecrüben Yol Göstersin

Belirlenen gün/günlerde okulda öğretmenlerin

teklifi üzerine okul yönetimi tarafından davet

edilen veli/veliler öğrencilere başarı hikâyelerini

anlatarak meslekleri ile ilgili önemli

hususlardan ve hayat tecrübelerinden bahsederler.

Bu çalışmalar sayesinde ayrıca; çevrelerinde

yer alan tüm bireylerin çocuklar için güzel örnek

teşkil etmesine yönelik bir mesuliyet bilincinin

oluşmasının da önemine dikkat çekilir.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 26.11.2024 - Güncelleme: 26.11.2024 11:51 - Görüntülenme: 157
  Beğen | 1  kişi beğendi