AMAÇ
Ailemle Eğitim Yolculuğum Projesi; ailelerin eğitim süreçlerine
etkin katılımını sağlayarak öğrencilerin akademik başarılarını
artırmayı, sosyal becerilerini geliştirmeyi ve eğitim ortamlarını
zenginleştirmeyi amaçlamaktadır.
ADI :Ailemle Kitap Okuyorum
“Ailemle Kitap Okuyorum” etkinliği kapsamında,
okullar tarafından öğrenci ve velilerin birlikte
okuyabilecekleri bir kitap okuma takvimi hazırlanır.
Bu takvim, çocukların yaş ve gelişim seviyelerine
uygun, değerler eğitimi ve sosyal beceri
gelişimini destekleyen kitapları içerecek şekilde
düzenlenir.
Okul rehberlik servisinin katılımıyla, seçilen bazı
kitaplar bibliyoterapi amaçlı olarak belirlenir.
Bibliyoterapi, okuyucuların duygusal, sosyal veya
psikolojik gelişimlerini desteklemek amacıyla kitaplardan
yararlanılan bir yöntemdir. Bu süreçte,
çocuklar ve gönüllü veliler belirli konular üzerinde
düşünme, duygularını tanıma ve çözüm yolları
bulma becerilerini geliştirirler.
Bu etkinlik ile öğrenciler, eleştirel düşünme becerilerini
pekiştirir, düşüncelerini ifade etme
yeteneklerini geliştirir ve bireysel olarak okuma
alışkanlığını edinirken toplumsal ve kültürel değerleri
öğrenirler. Aileler de bu sürece aktif olarak
katılarak çocuklarının gelişimini yakından takip
eder ve onlara rehberlik eder.
A_lemle Eg_t_m
Yolculugum
10
ETKİNLİK ADI Ailemle Spor Yapıyorum
Okul yönetimi tarafından belirlenen gün/günlerde;
öğrencilerin, ailelerinin ve öğretmenlerin
katılımıyla okul bahçesinde ya da uygun
bir spor alanında çeşitli spor etkinlikleri düzenlenir.
Aileler ve çocuklar birlikte fiziksel aktivitelere
katılarak hem eğlenceli vakit geçirir
hem de spor bilincini pekiştirirler.
Etkinlikler arasında geleneksel çocuk oyunları
(beştaş, çelik çomak, topaç çevirme, bayrak
yarışı gibi), aile-çocuk futbol, voleybol, basketbol
maçları ve temiz içerikli dijital oyunlara
ve e-spor etkinliklerine de yer verilebilir.
ETKİNLİK ADI :Ailemle Sahnedeyim
Okul yönetimi tarafından belirlenen gün/
günlerde “Aile Sahnesi” isimli salon programları
tertip edilir. Okulun öğretmenleri, veliler
ve öğrencilerin hep birlikte izleyici olarak yer
aldığı bu programda sahne etkinlikleri gönüllü
veliler tarafından gerçekleştirilir.
Gönüllü veliler sahnede şiir dinletisi, müzik
performansları (solo ya da koro halinde) ve
halk oyunları gibi gösteriler sergiler. Bu etkinlik,
okul-aile dayanışmasını güçlendirirken
öğrenciler ve veliler arasındaki sosyal bağı da
kuvvetlendirir.
ETKİNLİK ADI: Ailemle Okul Günü
Okul yönetimi tarafından belirlenen bir günde
okul aile birliği/veliler iş birliği ile okul bahçesinde
aile fertleri ve öğrencilerin katılımıyla
hep birlikte eğlenceli atölye çalışmaları gerçekleştirilir
ve geleneksel oyunlar oynanır.
Aileler ve çocuklar, resim ve el sanatları, seramik
boyama ve tohum ekimi gibi atölye çalışmalarıyla
birlikte keyifli vakit geçirirler. Ayrıca
halat çekme, mendil kapmaca, ip atlama ve
yakan top, saklambaç gibi geleneksel çocuk
oyunları da etkinlik programına dahil edilerek
fiziksel aktivite ve sosyal etkileşim desteklenir.
ETKİNLİK ADI :Ailemle Doğa Günü
Okul yönetimi tarafından belirlenen gün/günlerde
öğrencilerin, ailelerinin ve öğretmenlerin
de katılımıyla doğada eğitici ve öğretici
zaman geçirmeleri amaçlanır.
Doğa yürüyüşü, yönbulma oyunu (oryantiring),
ağaç dikme etkinliği, bisiklet turu, gözlem
etkinlikleri, doğa fotoğrafçılığı, kozalak,
taş, yaprak toplama gibi aktiviteler düzenlenebilir.
Dijital bağımlılık ve obeziteyle mücadeleye
hizmet edecek şekilde fiziksel aktiviteyi
de teşvik eden bu faaliyetler; okul dışı
öğrenmeye fırsat oluşturacak, aile bağlarının
güçlenmesine ve doğayı koruma bilincinin
artmasına imkan sağlayacaktır.
ETKİNLİK ADI :Ailemle Sanat Günü
Aileler ve çocuklar, proje kapsamında birlikte
çeşitli atölye çalışmalarına katılırlar. Hikaye
yazma atölyelerinde çocuklar, aileleriyle
birlikte hikayeler oluşturarak dil becerilerini
geliştirirken; resim ve kolaj çalışmalarında
özgürce hayal kurar ve sanatsal yeteneklerini
keşfederler. Bu yaratıcı süreç, ailelerin çocuklarıyla
daha derin bir bağ kurmasına, çocukların
ise kendi potansiyellerini daha yakından
tanımasına olanak tanır.
Tiyatro, sinema ve müze gezileri gibi kültürel
etkinlikler de düzenlenebilir. Bu etkinlikler ve
geziler, çocukların kültürel birikimini zenginleştirirken,
aile içinde paylaşılan deneyimleri
de artırır.
Etkinlikler sonunda ortaya çıkan eserler sergilenerek
çocukların yaratıcılığı ve sanata olan
ilgisi desteklenir.
ETKİNLİK ADI: Aileler Yarışıyor
Okul yönetimi koordinasyonunda, veliler arasında
çeşitli yarışmalar ve spor müsabakaları
düzenlenir. Bu etkinlikler resim, şiir, satranç,
mangala, akıl ve zeka oyunları, bulmaca, sudoku,
yapboz ve masa tenisi gibi farklı disiplinlerdeki
yarışmaları içerir.
Düzenlenen yarışmalarda jüri üyelerinin tamamı
öğrencilerden oluşur ve bu süreçte
alanda uzman bir öğretmenin rehberliği sağlanır.
Bu uygulama, öğrencilere değerlendirme
ve eleştiri yapma becerisi kazandırırken,
velilerin katılımını teşvik eder ve okul-aile iş
birliğini güçlendirir.
Ailelerin çocuklarıyla birlikte etkinliklere katılması,
hem eğitim sürecini hem de çocuklarıyla
ilişkilerini daha derinlemesine anlamalarına
olanak tanır.
ETKİNLİK ADI: Tecrüben Yol Göstersin
Belirlenen gün/günlerde okulda öğretmenlerin
teklifi üzerine okul yönetimi tarafından davet
edilen veli/veliler öğrencilere başarı hikâyelerini
anlatarak meslekleri ile ilgili önemli
hususlardan ve hayat tecrübelerinden bahsederler.
Bu çalışmalar sayesinde ayrıca; çevrelerinde
yer alan tüm bireylerin çocuklar için güzel örnek
teşkil etmesine yönelik bir mesuliyet bilincinin
oluşmasının da önemine dikkat çekilir.